REGISTER NOW! FOR YOU 10% OFF ON THE FIRST ORDER (not combinable with other discounts)

ORDINI E SPEDIZIONI

 

Informazioni sui Prodotti

Per ogni prodotto vengono fornite le immagini e la descrizione contenente i dettagli rilevanti.

E’ possibile ottenere ulteriori informazioni riguardo al prodotto e alla sua vestibilità. scrivendo un’email a [email protected]

 

Elaborazione degli Ordini

www.angelominetti.it si riserva il diritto di rifiutare un ordine. Una volta che l’ordine è stato emesso non può essere modificato. Gli ordini effettuati separatamente verranno spediti separatamente. www.angelominetti.it si riserva il diritto di ritardare una spedizione se l'ordine non può essere spedito per motivi che esulano dal controllo di www.angelominetti.it. Si prega di notare che durante le promozioni e le vendite ci possono essere dei ritardi nella spedizione. www.angelominetti.it si riserva il diritto di rifiutare di elaborare un ordine e / o servizio in qualsiasi momento.

 

Stato dell'Ordine

Accedendo all’area riservata, nella sezione Ordini, e cliccando su ogni ordine, è possibile visualizzare il numero di lettera di vettura assegnato. Si prega di inserire questo numero direttamente sul sito di DHL per monitorare lo stato di avanzamento dell’ordine.

 

Codici Promo

I clienti che hanno ricevuto un CODICE PROMO tramite newsletter, attraverso i social network o su siti web promozionali conformi possono inserire il codice in fase di acquisto ordine o nel checkout. Ogni codice ha una data di inizio e fine validità che ne limita l'uso e non può essere esteso.

 

SPEDIZIONI E CONSEGNA

 

Modalità di Spedizione 

www.angelominetti.it spedisce in Italia e nei Paesi facenti parte dell’EU tramite DHL EXPRESS. In conformità con le leggi internazionali del commercio vigenti, la merce spedita è accompagnata da fattura ufficiale dichiarante il valore totale della merce acquistata nella stessa valuta dell’acquisto originale. Inoltre, in fattura è indicato il valore di ogni singolo articolo acquistato.

Gli ordini verranno presi in carico previo controllo della disponibilità degli articoli e verifica della transazione di pagamento. A pagamento avvenuto verrà inviata una conferma via e-mail; solo dopo l’e-mail di conferma verrà preso in carico e lavorato l’ordine. L'importo delle transazioni effettuate con carta di credito viene addebitato al momento dell’elaborazione dell’ordine.

Informiamo i clienti che durante le promozioni e i saldi potrebbero verificarsi ritardi nelle spedizioni.

  

Tempi di Consegna

Gli ordini vengono elaborati dal lunedì al venerdì e processati a pagamento avvenuto. Gli ordini effettuati dal venerdì alla domenica saranno evasi il lunedì successivo. www.angelominetti.it spedisce in tutti i Paesi della zona EU tramite DHL EXPRESS. www.angelominetti.it non può essere ritenuto responsabile dei ritardi nelle spedizioni causati da condizioni meteorologiche, controlli doganali o altre circostanze che non dipendano da www.angelominetti.it.

 

Spese di Spedizione

Le spedizioni in Italia sono gratuite. Le spedizioni nei paesi della zona EU hanno un costo di Euro (EUR) 20. I paesi in cui viene effettuata la vendita e la spedizione sono: Austria, Lituania, Belgio, Lussemburgo, Bulgaria, Malta, Cipro, Paesi Bassi, Croazia, Polonia, Danimarca, Portogallo, Estonia, Regno Unito, Finlandia, Repubblica Ceca, Francia, Romania, Germania, Slovacchia, Grecia, Slovenia, Irlanda, Spagna, Italia, Svezia, Lettonia, Ungheria.

Si prega di notare che nel caso in cui, per qualsiasi motivo, un pacco non venga ritirato dal cliente, le spese di spedizione e gli eventuali dazi doganali legati al reso AUTOMATICO di DHL al mittente www.angelominetti.it vengono detratti/trattenuti dal rimborso dovuto.

  

Rintracciabilità della Spedizione

Quando l’ordine viene affidato al corriere, i clienti ricevono una e-mail di notifica da DHL che fornisce il numero di lettera di vettura (AWB) relativa all’ordine. Per monitorare lo status d’avanzamento della spedizione, i clienti possono visitare il sito http://www.dhl.it/it.html ed inserire il numero di AWB indicato nella e-mail nell’apposita area “Rintraccia le tue Spedizioni”.

 

Assicurazione Spedizioni

Le spedizioni di www.angelominetti.it sono assicurate contro furto e danni accidentali senza alcun costo aggiuntivo per il cliente. Una volta che la spedizione raggiunge la destinazione, le merci non sono più coperte dall'assicurazione.

 

Consegna del Pacco

Al momento della consegna della merce, i clienti sono pregati di ispezionare il pacco con attenzione prima di firmare a conferma dell’avvenuta ricezione dello stesso. I pacchi di www.angelominetti.it sono accuratamente sigillati con un nastro adesivo. Qualora il cliente riceva una scatola che è stata aperta dalla Dogana o dal Corriere per ispezioni esterne autorizzate, il pacchetto dovrà risultare chiuso con un sigillo di garanzia o di controllo a cura dell’ente. Se il pacchetto appare manomesso o il nastro adesivo originale non intatto, il cliente è pregato di firmare la ricezione del pacco con riserva o di rifiutare la consegna dello stesso. Nel caso in cui ci fossero prove di manomissione del pacchetto, il cliente è tenuto ad aprire una pratica di reclamo con l'ufficio DHL locale e a contattare tempestivamente www.angelominetti.it all’indirizzo e-mail [email protected] In caso di pacco manomesso, se il cliente non firma la ricezione con riserva, la consegna viene considerata automaticamente accettata e di conseguenza non verranno accettati accolti eventuali reclami. 

 

Mancata Consegna 

Tutti i clienti, effettuando un ordine, stabiliscono un rapporto commerciale con www.angelominetti.it e si impegnano ad accettare la consegna del pacco relativo al proprio ordine. Qualora un pacco non venga recapitato all'indirizzo del cliente per cause riconducibili alla sua mancata cooperazione (recapito telefonico errato/incompleto, indirizzo errato/incompleto, destinatario assente) o se il cliente rifiuta la consegna, il pacco viene restituito al mittente www.angelominetti.it in Italia a carico del cliente,. Le spese a carico del cliente prevedono i costi di spedizione e gli eventuali oneri doganali.; queste spese saranno dedotte dal rimborso dovuto.

 

ORDERS AND SHIPMENTS

 

Information on the Products

For each product are provided images and description containing relevant details. Further information about the product and its wearability can be obtained. by writing an email to [email protected].

 

Elaboration of Orders

www.angelominetti.it reserves the right to refuse an order. Once the order has been issued it can not be changed. Orders placed separately will be shipped separately.

www.angelominetti.it reserves the right to delay a shipment if the order can not be sent for reasons beyond the control of www.angelominetti.it. Please note that during promotions and sales there may be delays in shipping. www.angelominetti.it reserves the right to refuse to process an order and / or service at any time.

 

Order Status

By accessing the reserved area, in the Orders section, and clicking on each order, you can view the assigned waybill number. Please enter this number directly on the DHL website to monitor the progress of the order.

 

Promo Codes

Customers who have received a PROMO CODE through newsletters, through social networks or on compliant promotional websites can enter the code during the purchase order or in the checkout. Each code has a start and end validity date that limits its use and can not be extended.

 

SHIPMENTS AND DELIVERY

 

Shipping Methods

www.angelominetti.it ships to Italy and to countries that are part of the EU through DHL EXPRESS. In accordance with the international trade laws in force, the goods shipped are accompanied by an official invoice stating the total value of the goods purchased in the same currency as the original purchase. In addition, the value of each individual item purchased is indicated on the invoice. Orders will be taken over after checking the availability of items and verification of the payment transaction. Upon payment, a confirmation will be sent via e-mail; only after the confirmation e-mail will be taken in charge and workedthe order. The

amount of credit card transactions is debited when the order is processed. We inform customers that delays in shipping may occur during promotions and sales.

 

Delivery Time

Orders are processed from Monday to Friday and processed after payment has been made. Orders placed from Friday to Sunday will be processed the following Monday. www.angelominetti.it ships to all EU countries through DHL EXPRESS. www.angelominetti.it can not be held responsible for delays in shipments caused by weather conditions, customs controls or other circumstances that do not depend on www.angelominetti.it.

 

Shipping Fees

Shipments to Italy are free. Shipments to EU countries have a cost of EUR (EUR) 20. The countries in which the sale and shipment are made are: Austria, Lithuania, Belgium, Luxembourg, Bulgaria, Malta, Cyprus, Netherlands, Croatia, Poland, Denmark, Portugal, Estonia, United Kingdom, Finland, Czech Republic, France, Romania, Germany, Slovakia, Greece, Slovenia, Ireland, Spain , Italy, Sweden, Latvia, Hungary.

Please note that in the event that, for any reason, a package is not collected by the customer, the shipping costs and any customs duties related to the AUTOMATIC return of DHL to the sender www.angelominetti.it are deducted / with held from the refund due.

 

Shipment Traking

When the order is handed over to the courier, customers receive an e-mail notification from DHL that provides the waybill number (AWB) related to the order. To monitor the progress of the shipment, customers can visit the site http://www.dhl.it/it.html and enter the number of AWB indicated in the e-mail in the "Track your shipments" area.

 

Shipping Insurance

The shipments of www.angelominetti.it are insured against theft and accidental damage at no additional cost to the customer. Once the shipment reaches the destination, the goods are no longer covered by insurance.

 

Delivery of the Package

Upon delivery of the goods, customers are asked to inspect the package carefully before signing confirming receipt of the goods. The packages of www.angelominetti.it are carefully sealed with adhesive tape. If the customer receives a box that has been opened by the Customs or the Courier for authorized external inspections, the package must be closed with a seal of guarantee or control by the institution. If the package appears to have been tampered with or the original adhesive tape is not intact, the customer is asked to sign the receipt of the package with reserve or to refuse delivery of the package. In the event that there is evidence of tampering with the package, the customer is required to open a complaint with the local DHL office and to promptly contact www.angelominetti.it at the e-mail address [email protected] In the case of a tampered package, if the customer does not sign the receipt with reserve, the delivery is considered automatically accepted and consequently any complaints will not be accepted.

 

Delivery Failure

All customers, placing an order, establish a business relationship with www.angelominetti.it and agree to accept delivery of the package related to their order. If a package is not delivered to the customer's address due to its non-cooperation (incorrect / incomplete telephone number, incorrect / incomplete address, absent recipient) or if the customer refuses delivery, the package is returned to the sender www.angelominetti .it in Italy to be paid by the client ,. The costs charged to the customer include shipping costs and any customs charges.; these charges will be deducted from the refund due.

 

 

 

Applicable law and jurisdiction

These Conditions are governed by Italian law and are in Italian.

In case of disputes, the Court of VERCELLI (VC) is the exclusive jurisdiction.